Pre-exit: een bedrijf verkopen in 2 fasen

Uw bedrijf verkopen, het vermogen uit de risicosfeer halen en tóch betrokken blijven. Is het een sprookje? Nee. Het is de pre-exit strategie. Bij een pre-exit wordt de onderneming in twee etappes verkocht, en tussen de eerste en de tweede etappe maakt de onderneming een groeifase door om de ondernemingswaarde te verhogen.

Tijdens de workshop ‘Pre-exit: uw bedrijf verkopen in 2 fasen’ neemt M&A Dealmaker Marko Iskiç van Marktlink u mee door het gehele pre-exit traject. Welke hobbels moeten genomen worden? Voor welke vragen staat een ondernemer tijdens dit traject? Wat zijn de risico’s? Hoe vindt u de ideale partner om deze strategie én het beste resultaat mee te realiseren? Kortom, zij helpen u met het verkrijgen van inzichten voor het maken van de beste deal.

Praktijkcase: Pre-exit Sigma Data Consulting
Het ging dataspecialist Sigma Data Consulting (SDC) zes jaar lang voor de wind. Toen de coronapandemie kwam, zette dat eigenaren Vincent Wylenzek en Bart Brolsma aan het denken; ze realiseerden zich dat ze als organisatie te kwetsbaar waren. In dezelfde periode dienden verschillende geïnteresseerde kopers zich aan. Het leidde uiteindelijk tot een overname door Wortell, een gespecialiseerd IT-bedrijf, onderdeel van investeringsmaatschappij Holland Capital. 

Sprekers

Marko Iskić, Manager M&A bij Marktlink Fusies & Overnames

Vincent Wylenzek, oprichter Sigma Data Consulting

Terug naar overzicht